Tuesday, April 7, 2009

Susah Sangat Ke?

Dlm kesibukan aku dua minggu ni, aku masih sempat utk mengunjungi blog kwn2. Sekadar utk menghilangkan tensen yg semakin menjadi2 ketika ini. Huhu. Aku tertarik dgn satu entri dlm blog En.Aqmal (budak yg comot.haha).

"Kadang2 kita tak sedar..apa yang kita ada merupakan yang terbaik..sehingga sampai satu masa kita terlupa segalanya..Sememangnya itu la lumrah idup kita manusia..xpernah bersyukur dgn apa yg dimiliki. Mengejar yang terbaik selamanya xkan berhasil kerana tiada yang sempurna. Segalanya silih berganti selagi hati belum puas. Apa yg dimiliki mungkin terbaik untuk kita tapi adakah kita terbaik untuk mereka...? Tepuk dada tanya selera..."

Aku sgt bersetuju dgn ape yg ditulis oleh Aqmal. Kebanyakan org tak pandai menghargai ape yg dia ade. Tak pandai nak bersyukur. Tak pandai nak menjaga hati org lain. Mementingkan diri sendiri. Ego menguasai diri. Ya, mungkin skrg kita yg tak menghargai org tapi perlu diingat juga mungkin juga satu hari nanti org pula yg tak menghargai kita. Tuhan itu Maha Adil. Fikir-fikirkanlah.....

5 comments:

Ct Arina said...

sesungguhnya kepuasan manusia tu infiniti..
^_^

Aqmal Arista said...

wohoho...suka suki je cakap comot..
debik kang...

@buL said...

susah untuk memiliki sifat sempurna...

Call me Aidy said...

HMMM
gud gudd subject

miSs dee 4 dino said...

yup..
no one perfect..
accept kekurangan seseorang and terima kekuatan dia..kita hidup nie kena saling melengkapi..
mmg manusia selalu leka..
tidak pernah puas dengan ape yg ade..
people only appreciate things when they lose it..

bagus entry nie adikku..