Wednesday, July 23, 2008

B.O.N.G.O.K !

Menurut Kamus Dewan Edisi Tiga, bongok bermaksud 1. terlalu gemuk sehingga tidak seimbang dgn tinggi, besar tetapi pendek; 2. bodoh, dongok. Mesti korang tertanya-tanya kenapa aku tetiba wujudkan entri pasal perkataan ni. Hanya kwn2 terdekat je yg tahu ape yg berlaku kat aku Isnin baru-baru ni.

Utk pengetahuan korang sume, adela seseorang yg sepatutnya aku hormati telah dengan sengaja dan berbangga melemparkan perkataan tu kat aku. Apa yg korang rase bile orang yg mengajar kita untuk menjadi insan berguna melemparkan kata-kata mcm tu kat korang di khalayak ramai? Wajarkah tindakan beliau? Hantarkan sms anda, taip YA atau TIDAK ke 01234***** huhu =p

Aku mengaku mmg salah aku time tu. Sebabnya, aku tak bgtau die nama aku takde dlm list. Then aku just tulis je nama aku kat list tu tanpa bgtau kat dia dulu. That's it! Adakah itu kesalahan yg amat maha super duper besar?? Tak cukup dgn itu, dia mempertikaikan pulak pemakaian aku time tu. Die kata dr cara pemakaian aku tu boleh nampak yg perangai dan disiplin aku teruk. What the hell??!! Aku bukannya bogel ke separuh bogel ke ape ke. Aku just pakai mcm student2 lain gak. Collar t-shirt, jeans and shoes. Ko nak aku pakai jubah dgn serban bagai ke baru ko nak cakap perangai dan disiplin ok. Tak paham aku. Damn u!!!!

Kalo nak kate die tu hebat sgt, ala stakat tutor JE! Even prof2 dan lecturer pun tak nyibuk mcm dia. Tekanan aku dibuatnya. Agaknya dulu dia slalu kena bongok dgn org kot sbb tula bile dah tua nak balas dendam kat student sendiri plak kan. Bongok! Nasib baik la aku just jumpe muke die 4 kali je utk sem ni. Ade lagi 3 kali je aku kena ngadap muke die. Huhh!!!

2 comments:

Anonymous said...

sabar jelah diknun.. lecturer ko tu period gamaknya.. xpn x dpt main ngan bini dia semalam.. hehehe..

jeannedarc said...

org yg bijak pandai dan berpelajaran serta mempunyai nilai2 murni tidak akan memalukan sesiapa pun di khalayak ramai..
walaupun seekor anjing kurap atau seekor khinzir di tepi jalan...
manusia yang telah menghina adik itu ternyata berada pada tahap yang sama dengan seekor chimpanzee kerana tidak menggunakan akal fikiran yang dikurniakan oleh Ilahi apatah lagi memanfaatkan pendidikan yang telah diperolehnya seumur hidupnya...
SEKIAN