Tuesday, July 24, 2007

Dilema Seorang Sahabat

mata aku dah ngantuk sebenarnya tapi tangan ni masih mampu mengisi blog dengan entri baru. ada sesuatu yang membuatkan aku tergerak menulis tengah malam ni. entri ni khas buat seorang sahabat yang aku sayangi. dia lah orang yang sentiasa ada di kala aku susah dan senang. jasanya tak terbalas dan akan aku kenang sampai bila-bila. thanks a million dude!

sejak akhir-akhir ni, dia kerap meluahkan masalah dia kat aku. aku memahami apa yang dia tanggung saat ni. hanya Tuhan saja yang tahu. kalau aku berada di tempat dia, mungkin aku juga seperti dia. dalam dilema dan berbelah bagi. ibarat ditelan mati mak, diluah mati bapak. aku sedikit kesal. kesal sebab aku sendiri tak dapat membantu dia dalam hal ni. aku hanya mampu berdoa dia sentiasa bahagia dan membuat pilihan yang tepat untuk hidup dia. kuatkan semangat mu wahai sahabat. aku percaya kau mampu untuk tempuh itu semua. selamat malam...

lagu ni aku tujukan khas utk dia

Melly Goeslow - Cukup

Ku pejamkan mata ini
Dan beku rasakan
Sekilas kaulah di hatiku

Meratapi cinta yang hilang

Cukup sudah ku berlari mencari mau ku
Kini saatnya ku berhenti
Cintaku telah hadir di sini
Ku yakin semua kan berlalu…

Seumpama kau ada
Hati dan jiwaku terhibur
Mekar lamun akan berakhir
Keyakinanku belum pasti
Biarlah ku temukan
Kepingan hatiku yang hilang
Semua bisamerasakannya
Bahwa dia mencintaku

Cukup sudah kesedihan merebut hariku
Hentikan sesak di dadaku
Lepaskan aku demi cinta
Ku yakin semuakan berlalu…


No comments: